Valoarea acestei investiţii, cu tot cu TVA, este de aproximativ 12 milioane de lei. Pentru reabilitarea părţii vechi a podului, CNADNR va aloca aproximativ 6 milioane de lei, dintre care 502.252 de lei vor reveni părţii de infrastructură, 811.693 se vor cheltui pentru rampele de acces, iar restul de 4,7 milioane vor fi alocaţi suprastructurii.
Lucrările vor cuprinde refacerea zonelor de beton degradate şi aplicarea unor materiale speciale rezistente la mediul marin. În ceea ce priveşte suprastructura, vor fi montate plăci de suprabetonare, create guri de scurgeri noi, montate plase de protecţie electrică deasupra căilor ferate, precum şi alte lucrări de consolidare. Precizăm că această parte a podului a fost construită în anul 1966 şi are o lungime totală de aproximativ 470 de metri.
În ceea ce priveşte partea nouă a structurii, Compania Naţională de Autostrăzi a alocat aproximativ 6,2 milioane de lei, banii fiind distribuiţi în aceleaşi proporţii ca şi la podul vechi, către infrastructură, rampe de acces şi suprastructură. Constructorii se vor ocupa, şi aici de partea de consolidare a podului şi de amplasarea tuturor elementelor necesare pentru ca acesta să prezinte siguranţă atât pentru pietoni, cât şi pentru autovehicule. Deşi această parte a podului este considerată mai nouă, ea a fost construită în 1986 şi se întinde pe o suprafaţă de 480 de metri. Precizăm că termenul de execuţie a lucrărilor pentru ambele secţiuni de pod este de 24 de luni.
„Este o lucrare foarte importantă. Face legătura cu Portul" Inaugurarea lucrărilor a avut loc în prezenţa candidaţilor Uniunii Social Liberale la alegerile parla-mentare, a conducerii municipalităţii, a reprezentanţilor Consiliului Judeţean Constanţa, precum şi a secretarului de Stat din cadrul Ministerului Transportului şi Infrastructurii, Valentin Preda.
Prezent şi el la eveniment, Valentin Preda a punctat faptul că această investiţie este importantă atât pentru Constanţa, cât şi pentru România fiind una dintre rutele de acces către portul Constanţa. „Am mare încredere în acest proiect, în demersul de începere a lucrărilor la podul IPMC, un proiect la fel de important pentru România, la fel cum este şi pentru Constanţa”, a precizat Preda.
|